Zdobywanie wartościowych linków = wysokie pozycje w Google
Niezależnie od rodzaju działalności w internecie pojawia się wiele pytań użytkowników którzy szukają odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Wiele z nich nie ma odpowiedzi lub nie wyczerpują one w pełni danego tematu. Będąc ekspertem w danej branży można wykorzystać ten fakt do pozyskania nowych, wartościowych odnośników, które uskutecznią nasze pozycjonowanie strony WWW.
W pierwszej kolejności należy dokonać analizy czego najczęściej poszukują, na jakie natrafiają problemy klienci którzy są zainteresowani produktem czy też usługą powiązaną z Twoją branżą. W tym celu warto postawić się w roli potencjalnego klienta. Warto także przejrzeć tematyczne fora i poszukać powiązanych tematów.
Po określeniu tematów nurtujących potencjalnych klientów należy przygotować odpowiednie artykuły czy też poradniki które w rzetelny i wyczerpujący temat sposób udzielą na nie odpowiedzi. Dzięki fachowemu artykułowi zapewne pozyskamy wiele nowych wartościowych odnośników prowadzących do naszej witryny a dodatkowo będziemy postrzegani jako ekspert w branży. Nawet jeżeli dany temat posiada już artykuły które odpowiadają na dane pytanie nic straconego. Zawsze można przedstawić dane zagadnienie od innej strony i przedstawić je w niepowtarzalny interesujący sposób.
Jako przykład do wykorzystania tego typu działań można podać tutaj serwis Wikipedii. W celu pozyskania z niego linka należy wyszukać listę tematów która odpowiada naszej działalności. Dane wpisy można wyedytować albo poszerzyć a następnie w przypisach umieścić odnośnik do rozwiniętego artykułu znajdującego się na naszej stronie. Pamiętajmy, że wartościowy link z Wikipedii zawsze wpłynie pozytywnie na pozycjonowanie strony!