Zdobywanie wartościowych linków = wysokie pozycje w Google
Nie od dziś wiadomo, że jednym z najważniejszych czynników rankingowych, obok treści znajdujących się na stronie, jest profil zewnętrzny, czyli linki przychodzące do domeny.
W pozycjonowaniu szeroko pojęty Link Building nie ogranicza się dzisiaj jednak tylko do zdobywania jak największej ilości linków przychodzących – po wdrożeniu i aktualizacjach Pingwina, algorytmu odpowiedzialnego za ocenę profilu, ważniejsze stały się jakość i źródło linków prowadzących do naszej stronie, niż tylko ich ilość. Ciężko zatem jednoznacznie określić, ile i jakie linki powinny prowadzić do naszej strony, aby podnieść pozycję naszej strony w wynikach. Wnioski mogą być różne w zależności od branży czy też wielkości serwisu, czyli ilości zaindeksowanych podstron.
Bardzo ważne zatem staje się pozyskanie podobnych linków, jak wysoko rankingująca konkurencja – zarówno pod kątem ilości oraz typu serwisów, z których prowadzą odnośniki.
W pierwszej kolejności powinniśmy wybrać kilka/kilkanaście wyrażeń kluczowych, na które chcielibyśmy się promować, i zanotować wyniki wyszukiwania na poszczególne wyrażenia – serwisy, które znajdują się w pierwszej dziesiątce. Tak przebiega standardowy audyt SEO.
Następnie potrzebujemy pełny obraz profilu zewnętrznego serwisów konkurencyjnych w celu przeanalizowania linków zwrotnych. Wykorzystujemy do tego jeden z wybranych zewnętrznych narzędzi, np.:
W zależności od tego, ile i jakie informacje są dla nas kluczowe, możemy przetestować i wybrać najbardziej odpowiednie dla nas narzędzie, natomiast najczęściej używanym i przedstawiającym bardzo wiele informacji o linkach prowadzących do witryny jest Ahrefs.
Wyciągając wnioski z analizy, warto skupić się na domenach linkujących, szczególnie takich posiadających wysoki współczynnik Domain Rank.
Idąc dalej, powinniśmy poświęcić trochę czasu na odwiedzenie takich domen i zorientowane się, czy i w jaki sposób można pozyskać odnośnik ze strony również do naszej domeny.
Część serwisów będzie zapewne wymagała opublikowania opinii czy też recenzji na stronie, część wpisów może być dodatkowo płatna, natomiast w ten sposób zbudujemy profil linkowy zbliżony do konkurencji i zwiększymy tym samym szanse na uzyskanie lepszych pozycji w Google.