Linki przychodzące do witryny

Zdobywanie wartościowych linków = wysokie pozycje w Google

Katalogi firm online

W świetle ostatnich aktualizacji algorytmów Google i jeszcze większym wymaganiom jakie stawia przed właścicielami stron internetowych ta najpopularniejsza wyszukiwarka, proces pozycjonowania staje się wyzwaniem. Dobrze zoptymalizowana witryna może nie być wystarczającym czynnikiem, który pozwoli na osiągnięcie wysokich pozycji. Kluczowy staje się system pozyskiwania dobrych i wartościowych linków do strony (ang. link buidling).

Odpowiednie zaplecze linków

Ważne jest, aby linki prowadzące do witryny były tematyczne, czyli pochodziły ze stron, które są powiązane z naszą działalnością. Oznacza to, że system wymiany linków czy kupowanie linków nie zdaje dłużej egzaminu, a może jedynie wpędzić domenę w kłopoty. Algorytm Google po ostatnich aktualizacjach algorytmu „Pingwin” z łatwością wychwytuje tego rodzaju linki, dlatego aby uniknąć ukarania strony, należy zwracać uwagę na wartościowe linki i unikać tych nie wartościowych i niskiej jakości.

Katalogi SEO

Linkowanie jest jednym z czynników mających wpływ na pozycjonowanie serwisu. Jednym ze sposobów pozyskiwania linków jest umieszczenie wpisu w branżowych katalogach firm czy wizytówkach firmowych. Ważny jest jednak wybór odpowiedniego katalogu. Należy zastanowić się i wyszukać ten, który będzie wartościowy.

Czym kierować się podczas wyboru katalogu?

  1. Katalog, który istnieje dłuższy czas będzie lepszym rozwiązaniem, niż ten, który ma krótki okres trwania.
  2. Warto wybierać katalogi moderowane i płatne – daje to gwarancję weryfikacji wpisu przez administratora. Należy jednak pamiętać o tym, że „płatny” nie oznacza „wartościowy”.
  3. Zweryfikuj linki prowadzące do rozpatrywanego katalogu.
  4. Zwróć uwagę na wygląd serwisu, do którego dodajesz swoją firmę – ten o standardowym wyglądzie może być niskiej jakości.
  5. Przygotuj krótki tekst na temat działalności firmy – wartościowe serwisy z wizytówkami firm wymagają dodania takiego opisu.

W Internecie dostępne są duże portale, które maja swoje katalogi firm. Są to m.in.:

Założenie profilu firmy w powyższych katalogach to dobry sposób promocji i pozyskania wartościowych linków zwrotnych, co wpłynie pozytywnie na proces pozycjonowania witryny.

Sposoby pozyskiwania linków