Zdobywanie wartościowych linków = wysokie pozycje w Google
W świetle ostatnich aktualizacji algorytmów Google i jeszcze większym wymaganiom jakie stawia przed właścicielami stron internetowych ta najpopularniejsza wyszukiwarka, proces pozycjonowania staje się wyzwaniem. Dobrze zoptymalizowana witryna może nie być wystarczającym czynnikiem, który pozwoli na osiągnięcie wysokich pozycji. Kluczowy staje się system pozyskiwania dobrych i wartościowych linków do strony (ang. link buidling).
Ważne jest, aby linki prowadzące do witryny były tematyczne, czyli pochodziły ze stron, które są powiązane z naszą działalnością. Oznacza to, że system wymiany linków czy kupowanie linków nie zdaje dłużej egzaminu, a może jedynie wpędzić domenę w kłopoty. Algorytm Google po ostatnich aktualizacjach algorytmu „Pingwin” z łatwością wychwytuje tego rodzaju linki, dlatego aby uniknąć ukarania strony, należy zwracać uwagę na wartościowe linki i unikać tych nie wartościowych i niskiej jakości.
Linkowanie jest jednym z czynników mających wpływ na pozycjonowanie serwisu. Jednym ze sposobów pozyskiwania linków jest umieszczenie wpisu w branżowych katalogach firm czy wizytówkach firmowych. Ważny jest jednak wybór odpowiedniego katalogu. Należy zastanowić się i wyszukać ten, który będzie wartościowy.
W Internecie dostępne są duże portale, które maja swoje katalogi firm. Są to m.in.:
Założenie profilu firmy w powyższych katalogach to dobry sposób promocji i pozyskania wartościowych linków zwrotnych, co wpłynie pozytywnie na proces pozycjonowania witryny.