Zdobywanie wartościowych linków = wysokie pozycje w Google
Każdy, kto choć trochę zna tematykę SEO wie, że aby wypromować swoją stronę w internecie niezbędna jest jej optymalizacja pod kątem technicznym, a więc ustawienie odpowiedniego tytułu strony, jej opisu czy zamieszczenie wartościowych treści. Co jednak z profilem linkowym strony? Zazwyczaj w jego rozbudowie trudnią się agencje SEO, korzystając z własnych zapleczy linkowych, bądź zaufanych, branżowych katalogów firm jak katalog stron Wirtualnej Polski czy Interii.
W głowach wielu ludzi może pojawić się więc pytanie – czy aby wspomóc pozycjonowanie można jakoś pozyskać linki na "własną rękę"? Przecież nie każdy posiada odpowiednie zaplecza linkowe porównywalne do tych, które oferują nam wielkie firmy pozycjonerskie. Odpowiedź jest jedna – otóż okazuje się, że tak!
Oczywiście każdy na powyższe pytanie odpowie "w darmowych katalogach stron!". Co jednak jeśli uznamy, że nie jest to wystarczające i odpowiednio wartościowe źródło pozyskiwania linków prowadzących do naszej strony?
W powyżej opisywanej sytuacji należy zastanowić się, czy nasza firma świadczy usługi, które można zareklamować na darmowych serwisach ogłoszeniowych, jak przykładowo OLX? Jeżeli tak, to oprócz tego iż jest to dobry sposób na dotarcie do większej liczby Klientów, jest to bardzo naturalne źródło odnośników – a jak wiemy, profil linkowy strony powinien być przede wszystkim tematyczny i naturalny.
Jasne! Możemy zastanowić się, czy to, co oferuje nasza firma, jest często poruszanym tematem wśród ludzi? Jeżeli tak, to z pewnością w internecie funkcjonuje wiele for dyskusyjnych poświęconych tematom, które mogą tematycznością nawiązywać do naszej oferty. Warto więc stworzyć w ich obrębie konto, dzięki któremu będziemy odpowiadać na nurtujące potencjalnych Klientów pytania, przy okazji polecając swoją firmę. Tak właśnie działa reklama, a tym samym pozyskiwanie linków, które są jednym z głównych czynników wpływających na skuteczne pozycjonowanie.