plen

EVERYBODYSKIN

PIKSEL

repertuar spektakle archiwalne

= (RÓWNA SIĘ)

premiera: 2008

Czar niewinnej, radosnej, beztroskiej zabawy pryska, gdy "równa się" znika...

więcej

DAWNO, DAWNO TEMU...

premiera: 2005

choreografia: Katarzyna Skawińska
zobacz galerię

więcej

BŁĘKITNA

premiera: 2004

choreografia: Katarzyna Skawińska
zobacz galerię

więcej

ORAWA

premiera: 2003

Orawa to próba oddania żywiołu natury, pokazania, jak człowiek wkomponowany jest w jej rytm i jak determinuje ona relacje i zachowania między ludźmi. Ekspresja tancerzy, znakomicie wkomponowana w muzykę Kilara, sprawiła, że od pierwszej do ostatniej sekundy widz poddał się światu wykreowanemu przez Katarzynę Skawińską. Magda Huzarska, Gazeta Krakowska

więcej

SYNTHESIS

premiera: 2003

choreografia: Carmen Sterland
zobacz galerię

więcej

POR QUE

premiera: 2003

Jacek Szydłowski - tancerz DF - przedstawił etiudę Por que, w której wraz z tancerzem i dwiema tancerkami zadał pytanie, co się dzieje za murami, które sobie stawiamy? Na pustej scenie jedynym elementem scenografii była rozwijana i przyklejana biała taśma, tworząca właśnie owe mury. Magda Huzarska, Gazeta Krakowska

więcej

TO TYLKO RAZ

premiera: 2002

choreografia: Katarzyna Skawińska
spektakl inspirowany muzyką i malarstwem Jana Kantego Pawluśkiewicza

więcej

PO TAMTEJ STRONIE - ZNAM

premiera: 2002

Troje tancerzy opowiada ciałem i ruchem historię związków mężczyzny z dwiema kobietami. Ucieczka od tej pierwszej ma być podróżą w nieznane i w to, co z wielu powodów wydaje się atrakcyjniejsze. Ale czy rzeczywiście? Czy po tamtej stronie miłość ma inny smak? Czy po tamtej stronie kolory, zapach, dotyki i szepty czegoś nam już nie przypominają? Więc po co szukać tamtej strony? Z takimi pytaniami pozostawiło mnie troje tancerzy - Eryk Makohon, Katarzyna Kowalska i Sabina Pyka. Prostymi środkami, gdzie gest jest tu tak samo znaczący i ważny, jak ruch ciała odegrali kawałek życia: momentami piękny, momentami gorzki, lecz, co najważniejsze, nieobojętny. Wysmakowany erotyzm idzie tu w parze z partyturą zwykłych zachowań i gestów, wznosząc ów minispektakl na piętro wiarygodnej prawdy. Magda Huzarska-Szumiec, Gazeta Krakowska

więcej

IT COMES IN THREES...

premiera: 2001

Trzy tancerki, trzy razy powracający ten sam motyw muzyczny i powolne przemieszczanie się w przestrzeni, którą tu wyznaczają dwie, złączone gimnastyczne ławki. I myśl wokół Czasu. O powtarzalności, monotonii, czy - jak kto chce - o niemożliwości uwolnienia się spod pręgierza rytmu. Magdalena Huzarska-Szumiec, Gazeta Krakowska

więcej

GODZINA SIĘ ZNIŻA

premiera: 2001

W Godzina się zniża Czas staje się bohaterem nieubłaganym. Jarzące się w głębi sceny kontury klepsydry i cienka linia, symbolizująca zapewne nić naszego żywota, przypominają o bezlitosnym upływie czasu. Tancerze zdają się spieszyć, zdają się nie tyle poddawać miłości, ile o nią walczyć, by zdążyć przed ostatecznym zniżeniem się godziny, by zdążyć przez końcem Czasu. Ich końcem... Magdalena Huzarska-Szumiec, Gazeta Krakowska

więcej

ZA HORYZONTEM

premiera: 2001

Za horyzontem to obraz inspirowany muzyką do filmu Il Postino i poezją Pabla Nerudy. Tancerze Katarzyny Skawińskiej na naszych oczach kreują życie jakiejś mini społeczności, w której wszystko odbywa się zgodnie z prawami natury, w rytmie spokojnie upływającego czasu. W tym świecie nie potrzeba zegarów - wystarczy wsłuchać się w dźwięk łagodnie uderzających o brzeg morskich fal i w bicie swego serca. A wszystko będzie się toczyć naturalnie. Magdalena Huzarska-Szumiec, Gazeta Krakowska

więcej

KOLEŻANKA MOJEJ BABCI

premiera: 2000

choreografia: Jacek Szydłowski

więcej

KRAJOBRAZ WEWNĘTRZNY

premiera: 2000

W choreografii Krajobraz wewnętrzny, podobną stylistykę muzyki Rene Aubry'ego i Phillipe'a Glassa przerywały tylko momenty bezruchu, poddania się i wycofania. Były one mało wyważone, jakby nie całkiem uzasadnione ekspresją i dramaturgią. Czasami sprawiały wrażenie bezradności wobec dalszego ciągu, jakiegoś niedokończenia myśli. Wiążąc to jednak z tytułem, zgodzić się trzeba, że podobnie pozornie pozbawione logicznego ciągu wydają się senne marzenia. Choreografia Katarzyny Skawińskiej miała niewątpliwie indywidualny rys. Ewa Cichoń, Gazeta Wyborcza

więcej

KOŁYSANKI

premiera: 2000

Spektakl Kołysanki wykorzystuje ludową kołysankę Lulu spać, lulu spać, która przerywa tok muzyczny, łamiąc jego charakter, wnikając jakby z innego świata. Ewa Cichoń, Gazeta Wyborcza

więcej

PENTHOUSE

premiera: 1999

choreografia: Jacek Szydłowski
zobacz galerię

więcej

16'53''

premiera: 1999

choreografia: Katarzyna Skawińska

więcej

OBRAZKI BAROKOWE

premiera: 1999

choreografia: Katarzyna Skawińska

więcej

TO WRESZCIE JEST KOŚĆ Z MOJEJ KOŚCI

premiera: 1998

choreografia: Jacek Szydłowski

więcej

SŁODKIE CZASY

premiera: 1998

Słodkie czasy - bezpretensjonalny popis umiejętności z dziedziny tańca towarzyskiego, przyprawiony humorem i wdziękiem karnawałowej zabawy. Magda Huzarska-Szumiec, Gazeta Krakowska

więcej

PODOBNI PTAKOM

premiera: 1998

Podobni ptakom to opowieść o mężczyźnie i kobiecie, którzy od momentu narodzin z bezruchu przeżywają fascynację własną fizyczności, by dojrzeć wreszcie do bycia z drugim. Wzloty ciała i upadki ducha - wszystko to "ptasie" w formach i gestach - stworzyły metaforę ludzkiego losu: od narodzin, pierwszych koślawych ruchów, miłości aż do dramatu odejścia w niebyt. Magdalena Huzarska-Szumiec, Gazeta Krakowska

więcej

OSOTANIE

premiera: 1997

choreografia: Katarzyna Skawińska

więcej

BŁĘKITNY TON

premiera: 1997

choreografia: Katarzyna Skawińska

więcej

LINIE ŻYCIA

premiera: 1996

Linie życia- scena do muzyki Callas, Piaf i Elli Fitzgeralz - kontynuuje filozoficzne rozważania o życiu. Trzy tancerki to zarazem trzy indywidualności i trzy sposoby życia. Każda marzy o sławie, wielkiej scenie w świetle reflektorów i burzy oklasków. Ale kiedy kurtyna idzie w dół, trzeba kroczyć po cienkiej linii życia, na której jesteśmy tylko nieudolnymi aktorami, raz po raz upadającymi w przepaść naszych słabości. Magda Huzarska-Szumiec, Gazeta Krakowska

więcej

ZIEMIA

premiera: 1996

choreografia: Katarzyna Skawińska

więcej

ONA I ON

premiera: 1996

choreografia: Katarzyna Skawińska

więcej

TETE A TETE

premiera: 1996

choreografia: Katarzyna Skawińska

więcej

TAKICH DWOJE

premiera: 1995

choreografia: Katarzyna Skawińska

więcej

JA

premiera: 1995

choreografia: Katarzyna Skawińska

więcej

ICH TROJE

premiera: 1995

Jak opisać przedstawienie Teatru Tańca DF, Ich troje? Powiedzieć, że to historia o mężczyźnie i dwóch kobietach, o namiętnościach, o dylematach, o wartościach i życiowych postawach. Wszystko to brzmi zbyt banalnie, by mogło oddać prawdziwy dramat dziejący się ne scenie, skomponowany z pełnego ekspresji tańca, subtelnych, delikatnych gestów i symboli. Spektakl pokazujący językiem ciała to, co jak najbardziej zmysłowe, krótkotrwałe, ale i to, co nieprzemijające. Wszystko zaś wkomponowane w ascetyczną przestrzeń sceny, wypełnioną wspaniałą muzyką dostojnych mistrzów baroku. Gazeta Kaliska

więcej

POCZĄTEK I ...

premiera: 1994

choreografia: M. Lachowicz

więcej

BALLADY

premiera: 1994

choreografia: Katarzyna Skawińska

więcej

OPIEKUNKI

premiera: 1994

choreografia: Katarzyna Skawińska

więcej

O ŻYCIU

premiera: 1993

choreografia: Katarzyna Skawińska

więcej

CZTERY PORY ROKU

premiera: 1993

choreografia: Katarzyna Skawińska

więcej

BEZ TYTUŁU

premiera: 1992

choreografia: Katarzyna Skawińska

więcej

WIOSNA

premiera: 1992

choreografia: Katarzyna Skawińska

więcej

MASZYNA DO...

premiera: 1992

choreografia: Katarzyna Skawińska

więcej

A MÓWILI...

premiera: 1991

choreografia: Katarzyna Skawińska

więcej

GNIEW

premiera: 1991

choreografia: Witold Jurewicz

więcej

JA TO CZUJĘ

premiera: 1991

choreografia: Witold Jurewicz

więcej